Välkommen, Gäst. Vänligen Logga in eller Registrera.
ELFA - ELEKTRONIKFORUM
07. sep 2010 kl. 21:04
Välkommen till ELFAs elektronikforum!
Här kan du deltaga i spännande diskussioner om elektronik.
Om du registrerar dig får du tillgång till fler funktioner, t ex skicka personliga
meddelanden till andra medlemmar eller bifoga filer till dina inlägg.

Hem Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera

Sidor: 1
Skicka ämne Skriv ut
12v Trappströmbrytare (Läst 197 gånger)
Striker
Nybörjare
*

www.elfa.se

Poster: 2
12v Trappströmbrytare
07. feb 2010 kl. 17:10

Hej!
Jag ska precis börja att bygga skåpinredning i min nya firmabil (Opel vivaro) och ska även då installera en arbets/back-lampa som jag även vill kunna styra ifrån hytten och därbak.
Jag vill gärna ha en liten "vanlig" brytare till bil iaf. den till hytten, där bak funkar det ju med en vanlig 230v trapp strömbrytare, den får ju gärna också indikera när lampan är på, (har för mig att besiktningen vill ha det så?)
Letat en del utan tillfredställande resultat! även tips på en vettig lampa, annars så blir det nog en Biltema lampa?
Tacksam för hjälp!

IP Loggad
Totte
Expert

www.elfa.se

Poster: 1875
Re: 12v Trappströmbrytare
Svar #1 - 07. feb 2010 kl. 19:50

Du behöver bara en vanlig omkopplare, gärna med indikatorlampa som har egna anslutningar. En 35-018-89 med tillbehör ville vara en grej kanske.

Lampa hade jag byggt själv med kraftiga LED, det finns en tråd med detta här i forumet.

IP Loggad
Striker
Nybörjare
*

www.elfa.se

Poster: 2
Re: 12v Trappströmbrytare
Svar #2 - 08. feb 2010 kl. 05:25

Tack Totte! det var precis vad jag var ute efter.
Ang. LED lampan så hittade jag inte tråden. Men jag har nog inte heller riktigt tid o ro till att bygga en själv, kör eget så blir det lite tid över så har jag en familj med, men tack för rådet.

IP Loggad
Sidor: 1
Skicka ämne Skriv ut